czwartek, 2 maja 2013

Dookoła kwitnie świat

I jak jej nie lubić? Przecież to cud nad cudy:-)
Wszystko kwitnie dookoła, aż chce się żyć. No w każdym razie lepiej robi się na duszy:-)

Na mojej trasie po zakupy mam cudnie kwitnące krzewy i drzewa, których nie sposób nie zauważyć. Nie da się przejść obojętnie, szczególnie gdy rzecz jasna są wstanie kwitnienia:-) Ponad to jest cała masa kwitnących roślin cebulowych, które zachwycają swą obecnością.
Udało mi się zrobić zdjęcie dwóm krzewom, które dość mocno kojarzą mi się właśnie z wiosną:-)
Magnolię jako pierwszą obgadam:-)
Magnolia lubi słońce, są odmiany, które mogą osiągnąć wysokość nawet kilka metrów. Najpierw pojawiają się kwiaty, zwykle na przełomie kwietnia / maja, choć są odmiany, które mogą już zakwitnąć marzec / kwiecień. Kwiaty, to zwykle kolor bardziej bądź mniej różowy. Raczej preferuje żyzne podłoże. 

A tak wygląda to cudo. Częściowo jeszcze nie całkiem rozkwitnięte.

Magnolia to rzecz jasna nie jedyne kwiaty, jakie się pojawiają wiosną. Kwitną wszystkie drzewa owocowe. Wcześniej bądź później, zależny od odmiany, oczywiście:-)
Forsycja. Chyba każdy ją widział, choć jak się okazuje, nie każdy wie, że to ten krzew.
To pięknie kwitnący krzew na żółto. Jednak jak zaczynamy go formować to traci swój naturalny kształt i nie zawsze to wychodzi na korzyść. Mam na myśli późniejszy wygląd forsycji. Choć oczywiście to pewnie moja subiektywna ocena. Wszystko też zależy kiedy zaczniemy formować krzew.
I ten krzew oczywiście też lubi słońce, również najpierw pojawiają się kwiaty, żeby z czasem ustąpić miejsca zielonym liściom:-) Kwiaty są w kolorze żółtym. Jej kwitnienie również przypada głównie na kwiecień, choć mogę się trafić odmiany kwitnące już w marcu.  Wszystko też zależy od tego jak długo zima nie będzie chciała odejść, tak jak to miało miejsce np. w tym roku. Trochę się w tym roku zasiedziała nam zima, można by powiedzieć:-(
Tak jak magnolia, forsycja również preferuje raczej żyzna gleby.

Forsycja wygląda tak:-) Ta jest również z mojej trasy po zakupy:-)
To tylko dwa z pośród całej masy drzew i krzewów, jakie teraz cudnie kwitną, ciesząc nasze oczy i poprawiając nastrój.

Życzę wszystkim dużo kwiatów przy drodze:-)
Pozdrawiam,
Barbara



2 komentarze:

  1. Bardzo fajny blog, będę podpatrywać Twoje pomysły. Długo szukałam czegoś takiego, a tu proszę mam wszystko w jednym blogu :) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Qchenne Kaprysy. Cieszę się bardzo, że przypadł Ci do gustu mój blog:-) To miłe, choć niestety ostatnio mam mały poślizg, ale jeszcze jest dużo do napisania, pokazania:-)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...